Fitness oefeningen buikspieren

Buikspieren trainen - fitness oefeningen voor de buikspierenHieronder vind je een groot aanbod van verschillende oefeningen om de buikspieren te trainen. Uit de onderstaande oefeningen voor de buikspieren kun je een aantal oefeningen kiezen en toevoegen aan je fitness programma. Op de website vind je overigens ook verschillende complete fitness workouts waar een aantal van de oefeningen om je buikspieren te trainen in verwerkt zijn.

Opmerkingen bij de fitness oefeningen voor de buikspieren

Probeer gecontroleerd te ademen bij deze oefeningen. Dit houdt in dat als je kracht levert adem je uit, dus in de actieve fase. Bij het terug gaan naar de uitgangspositie adem je in. Tijdens het uit ademen kun je namelijk meer kracht leveren.

Het is ook belangrijk om de oefeningen correct uit te voeren om zo een optimaal rendement te krijgen en blessures te voorkomen.

Buikspieren trainen 1Trainen buikspieren 1

Ga met je rug op de grond liggen met je handen achter je oren en je benen omhoog in een hoek van 90 graden. Breng je rechter elleboog naar je linker knie, ga terug en breng dan je linker elleboog naar je rechter knie en ga terug. Houd de buikspieren op spanning. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 2Trainen buikspieren 2

Ga met je rug op de grond liggen, met je benen recht en gestrekt omhoog. Duw je onderrug van de grond en duw je benen omhoog naar het plafond. Kom langzaam terug. Dit is 1 herhaling.

makkelijk: armen naast je neerleggen
moelijk: armen op je borst leggen

Buikspieren trainen 3Trainen buikspieren 3

Ga met je rug op het bankje liggen en pak het handvat boven je vast. Kom met je benen gestrekt omhoog en je komt met je onderrug iets van het bankje los. Kom weer rustig terug tot de startpositie, maar je houd buikspieren op spanning. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 4Trainen buikspieren 4

Ga gestrekt in de machine hangen. Breng je benen recht omhoog en houd je bovenlichaam recht en zo veel mogelijk stil. Laat je benen weer zakken tot de startpositie. Dit is 1 herhaling.

makkelijker: benen gebogen 90 graden en knieen omhoog brengen
moeilijker: benen gestrekt

Buikspieren trainen 5Trainen buikspieren 5

Stel het juiste gewicht in. Ga op je knieen zitten en pak het handvat/touw vast. Houd je handen voor je voorhoofd en breng de ellebogen naar je knieen toe. Kom weer rustig terug tot de startpositie. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 6Trainen buikspieren 6

Ga met je rug en gestrekt op het matje liggen. Houd de armen recht omhoog en trek je tenen naar je toe. Breng je tenen naar de handen en je handen naar je tenen. Kom weer rustig terug tot de startpositie, maar houd je buikspieren wel op spanning. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 7Trainen buikspieren 7

Ga met je rug op de grond liggen, handen achter je oren en benen opgetrokken tot 90 graden. Kom met je bovenrug van de grond en zak weer rustig terug tot de startpositie, houd de buikspieren op spanning. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 8Trainen buikspieren 8

Ga met je rug op het fitness bankje liggen en de benen gebogen in 90 graden. Pak met je handen het fitness bankje achter je vast. Breng je heupen omhoog zodat je onderrug los van bankje komt. Laat je onderrug en heupen weer zakken tot de startpositie. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 9Trainen buikspieren 9

Ga op je knieen zitten en pak de stang met een gewicht er aan op schouder breedte vast. Houd de stang recht onder je schouders. Strek ja zelf uit tot zo ver je kan en kom weer terug tot de startpositie. houd de rug tijdens de oefeningen recht. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 10Trainen buikspieren 10

Ga op de rug liggen met de benen gebogen en de voeten plat op de grond. Doe de handen achter je oren. Kom omhoog met je rechter elleboog naar linker knie. Zak weer terug en doe het zelfde met linker elleboog naar je rechter knie en zak weer terug. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 11Trainen buikspieren 11

Ga op de rug liggen met de benen gebogen en de voeten plat op de grond. Doe je handen achter je oren. Kom omhoog en kom met je bovenrug van de grond. zak terug tot bijna de startpositie, maar houd je buikspieren op spanning. Dit is 1 herhaling.

Buikspieren trainen 12Trainen buikspieren 12

Ga op de rug liggen met de benen gebogen en de voeten plat op de grond. Doe je handen achter je oren. Kom omhoog en kom met je hele rug van de grond. zak terug tot bijna de startpositie, maar houd je buikspieren op spanning. Dit is 1 herhaling.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *